woensdag 12 mei 2010

Reclame

We lezen het allemaal, we kunnen er niet om heen en we kunnen ook niet meer zonder. Maar het blijft een vreemd fenomeen. Toen ik gisteren thuiskwam lag er, ondanks de Nee/Nee-sticker, een groot pakket nieuwe folders in de brievenbus. En ik kon het niet nalaten ze even door te bladeren.

Zo las ik onder andere: “Etos gaat los.” En ineens dacht ik: Hoezo? Hoezo gaat Etos los? Hebben ze een biertje teveel op? Of is Etos eigenlijk een hond die normaal alleen aangelijnd over straat mag? De V&D gooit het over een andere boeg en kiest voor “Zomerhitte.” Hoezo, zomerhitte? Het is nauwelijks tien graden buiten, dat noem je toch geen zomerhitte?!

Verder leerde ik dat Mediamarkt Alexandrium zijn grote verjaardag viert. Maar of dat een feest is voor de consument of voor de winkelier blijft onduidelijk. Schattig is dan weer wel dat Mediamarkt Centrum en Beijerlandselaan ook mee mogen doen. Tot slot laten ook de beddenzaken van zich horen: de een heeft het over lentedroomweken, de ander over nationale slaapweken. Maar wat betekent het? Dat je nu twee nachten slaap voor de prijs van één krijgt? Of dat we allemaal zoete lentedromen hebben de komende week?

Het slaat allemaal helemaal nergens op. Maar zoals Aaf ook al in haar column (10 mei jl.) schreef: het werkt. Dat is het enige wat telt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten